Erfgoeddag 2017

Tentoonstelling ‘Het verleden van de zorg’

Op zondag 23 april 2017 staat de Erfgoeddag volledig in het teken van de zorg. Deze keer wordt een tentoonstelling georganiseerd waarin de geschiedenis van de “Zorg” in Zulte centraal staat. Aan de hand van oud beeldmateriaal duiken de bezoekers in het verleden van de zorgsector. Zorginstellingen, rusthuizen, kloosters, dokters, heelmeesters, kruidengebruik en ziekenzorg komen allen aan bod. De lokalen van het voormalig klooster, momenteel de Vrije Basisschool Olsene, lenen zich uitstekend voor deze tentoonstelling.
Doorheen de dag zijn er ook rondleidingen mogelijk waarbij de geschiedenis over de zorg die verstrekt werd in het klooster uit de doeken wordt gedaan. Zo krijgen de bezoekers een beeld van hoe men vroeger leefde in een klooster en een bejaardentehuis.

Wanneer?  zondag 23 april 2017 van 10.00 tot 16.00 uur

Plaats? Vrije Basisschool Olsene, Heirweg 30, 9870 Zulte

Prijs? gratis

Op onze website vind je een artikel over het klooster “Sint-Franciscus” in Olsene.