Zulte is met 7 gezelschappen de toneelgemeente van Zulte

Op zondag 30 oktober 2016 werd de gemeente Zulte verkozen tot toneelgemeente van 2016!

Zulte toneelgemeente

De titel ‘Toneelgemeente van het jaar’ gaat in 2016 naar de gemeente Zulte.
De prijs werd uitgereikt tijdens het Landjuweelfestival in Mechelen, door minister van cultuur Sven Gatz.

De selectiecommissie prees de gemeente voor haar hart voor het verenigingsleven. Er zijn verscheidene toneelgroepen in de gemeente, die met respect voor elkaar omgaan. De gemeente heeft ook bijzondere aandacht voor de jeugd en stelt gratis materiaal ter beschikking.

Het gemeentebestuur van Zulte is trots op deze titel die tot stand gekomen is door de ongelooflijke inzet van alle toneelverenigingen: Klaverke 4, Teaterpunt, Encachado, Knipperlicht, ’t Olsenaarke, Zults Openlucht Theater (ZOT) en de Zultse Vriendenkring.

In HLN van woensdag 28 december verscheen een verhelderend artikel door Gaëtan Regniers over deze zeven toneelgezelschappen. Je leest het hier:

In 1988 publiceerde de Heemkundige kring een jaarboek dat volledig handelde over het toneel in Zulte over de jaren heen.  De inhoud van dit themanummer vind je op onze site hier.